Umění komunikace

Jak správně naslouchat, rozumět, komunikovat a řešit konflikty s druhými?

V pracovním i soukromém životě nelze nekomunikovat. Dokonce i mlčení je jedním z nástrojů komunikace. Pro empatické naslouchání je důležité komunikační napojení. K tomuto napojení je potřeba otevřeného přijímání modelu světa osob, s kterými mluvíme. Téměř každý člověk v sobě nosí schopnost navázat komunikační napojení přirozeným a podvědomým způsobem.

Způsob, jakým hovoříme, naznačuje náš postoj vůči ostatním a rozhoduje o tom, zda se z nás stanou přátelé, nebo si každý půjde dál svou cestou. Nejčastější příčinou konfliktů je mylná domněnka, že za naše pocity a prožívané emoce můžou ti druzí. Tento mýtus poté přináší mnoho rozepří a hádek.

Představte si situaci, kdy na ulici vidíte brečící dítě, které intenzivně dupá nožkami za účelem vynucení si pozornosti své matky. Někoho tato situace nechá klidným a vyrovnaným, někdo se rozčílí a cítí v sobě vztek a bezmoc, další lidi můžou vnímat strach. Tudíž každý kolemjdoucí bude mít jiné pocity. Může za tyto pocity brečící dítě, nebo vzorce a zkušenosti kolemjdoucích, kteří v sobě vnímají pocit spojený s jejich modelem světa?

A co když vidíte na ulici velkého psa bez obojku běžícího přímo k Vám? Někdo se dá na útěk, protože má strach. Někdo začne moralizovat a vyčítat majiteli, že pes není na obojku, protože cítí v sobě vztek z nedodržování pravidel. Naopak někdo psa pohladí a usměje se, protože je z kontaktu se psem šťastný. Může za různorodé pocity v lidech pes nebo zkušenosti a pohled jednotlivých aktérů na život?

Pocity jsou jenom subjektivním vjemem jednotlivce, který v něm daná situace vyvolává. Události se dějí a každý člověk jim přiřazuje svůj význam. Kromě pocitů je dobré si v komunikaci uvědomit i potřeby. Pro jednoznačné pojmenování a pochopení pocitů a potřeb je výborná metoda nenásilné komunikace. Jedinečnost metody spočívá právě v identifikaci pocitů a potřeb a vyjednání vhodné strategie pro naplnění daných potřeb. Je to velmi jednoduchá metoda pomocí, které jsou lidi schopni dospět k takovému řešení konfliktu, jež bude přínosné pro všechny zúčastněné. Když spojíme emoci s konkrétní potřebou, která ji vyvolává, tak vstoupíme do otevřených dveří empatie. 

Pomocí této komunikace, ale i mnoha dalších technik, jako je třeba umění zpětné vazby, vedení všímavého rozhovoru a vyjednávání Vám můžu pomoci změnit Vaše vzorce a návyky v komunikaci. 

Již teď Vám ráda sdělím, že základem je orientace na budoucnost, nehledání viníka a přerámcování myšlenek z negativních na pozitivní.

Změňte způsob komunikace již s dětmi! Tam vše začíná.

 

 

Chcete zdarma získat e-book Harmonizace čaker? Vyplňte tento formulář!

Všechny e-booky »


Máte zájem o mé služby nebo se chcete na něco zeptat? Napište mi!

Jméno a příjmení: *
Telefon:
E-mail: *

Vaše zpráva:




Objevte vlastní intuici a jedinečnost!

Profesní růst

Hledáte možnosti zlepšení prožívání profesního života?

 

Ráda připravím pro Vaši organizaci školení na míru v oblasti leadershipu a měkkých dovedností.
 

Potenciál

Chcete objevit a naplno využívat klíč k svému potenciálu?

 

Najděte svou stezku poznání v průběhu osobního koučinku nebo individuálních konzultací.

 

Společná řeč

Máte zájem porozumět svým blízkým a jejich potřebám?

 

Objevte cestu z labyrintu nedorozumění s využitím konceptu nenásilné komunikace.