Umění komunikace

Umění komunikace

Jak správně naslouchat, rozumět, komunikovat a řešit konflikty s druhými?

Dovednosti komunikace jsou ve všech mých kurzech, seminářích a workshopech. Protože v pracovním i soukromém životě nelze nekomunikovat. Dokonce i mlčení je jedním z nástrojů komunikace.

Pro empatické naslouchání je důležité komunikační napojení. K tomuto napojení je potřeba otevřeného přijímání modelu světa osob, s kterými mluvíme. Téměř každý člověk v sobě nosí schopnost navázat komunikační napojení přirozeným a podvědomým způsobem.

Způsob, jakým hovoříme, naznačuje náš postoj vůči ostatním a rozhoduje o tom, zda se z nás stanou přátelé, nebo si každý půjde dál svou cestou. Nejčastější příčinou konfliktů je mylná domněnka, že za naše pocity a prožívané emoce můžou ti druzí. Tento mýtus poté přináší mnoho rozepří a hádek.

Představte si situaci, kdy na ulici vidíte brečící dítě, které intenzivně dupá nožkama za účelem vynucení si pozornosti své matky.

Někoho tato situace nechá klidným a vyrovnaným, někdo se rozčílí a cítí v sobě vztek a bezmoc, další lidi můžou vnímat strach.

Tudíž každý kolemjdoucí bude mít jiné pocity.

Může za tyto pocity brečící dítě, nebo vzorce a zkušenosti kolemjdoucích, kteří v sobě vnímají pocit spojený s jejich modelem světa?

A co když vidíte na ulici velkého psa bez obojku běžícího přímo k vám?

Někdo se dá na útěk, protože má strach. Někdo začne moralizovat a vyčítat majiteli, že pes není na obojku, protože cítí v sobě vztek z nedodržování pravidel. Naopak někdo psa pohladí a usměje se, protože je z kontaktu se psem šťastný.

Může za různorodé pocity v lidech pes nebo zkušenosti a pohled jednotlivých aktérů na život?

Pocity jsou jenom subjektivním vjemem jednotlivce, který v něm daná situace vyvolává. Události se dějí a každý člověk jim přiřazuje svůj význam. Kromě pocitů je dobré si v komunikaci uvědomit i potřeby. Pro jednoznačné pojmenování a pochopení pocitů a potřeb je výborná metoda nenásilné komunikace. Jedinečnost metody spočívá právě v identifikaci pocitů a potřeb a vyjednání vhodné strategie pro naplnění daných potřeb. Je to velmi jednoduchá metoda, pomocí které jsou lidé schopni dospět k takovému řešení konfliktu, jež bude přínosné pro všechny zúčastněné. Když spojíme emoci s konkrétní potřebou, která ji vyvolává, tak vstoupíme do otevřených dveří empatie. 

Pomocí této komunikace, ale i mnoha dalších technik, jako je třeba umění zpětné vazby, vedení všímavého rozhovoru a vyjednávání vám můžu pomoci změnit vaše vzorce a návyky v komunikaci. 

Již teď vám ráda sdělím, že základem je orientace na budoucnost, nehledání viníka a přerámcování myšlenek z negativních na pozitivní.

Změňte způsob komunikace již s dětmi! Tam vše začíná.

 

 

Máte zájem o mé služby nebo se chcete na něco zeptat? Napište mi!

Jméno a příjmení: *
Telefon:
E-mail: *

Vaše zpráva:

Informace o zpracování osobních údajů zde »

Chcete zdarma získat e-book Jsem šťastná bytost ? Vyplňte tento formulář!

Jsem šťastná bytost

Informace o zpracování osobních údajů zde »

Všechny e-booky »


Objevte vlastní jemnost a sílu!

Profesní růst

Jak zlepšit týmovou spolupráci?

Připravím pro vás školení na míru.

Potenciál

Chcete najít klíček k sobě?

Přijďte na  osobní koučink.

Společná řeč

Potřebujete se umět domluvit?

Objevte cestu z labyrintu.

Semináře

Řeč emocí
Intuice
Harmonizace čaker
Meditace všímavosti
Sebepoznání pro ženy
Osobní talent a klíč k potenciálu
Staň se koučem
Zlepši svůj život
Mluvíme a nasloucháme
Síla a jemnost ženy
Obraz života
Jak formulovat zpětnou vazbu
Smysluplný dialog
Koučovací karty v praxi
Terapeutický koučink
Koučink s archetypy
Proběhlé semináře

Informace

Reference
Kontakty
Mé vzdělání
Ceník
Všeobecné obchodní podmínky
Ochrana osobních údajů
Mapa stránek

Služby

Osobní koučink
Vztahový koučink
Výcvik koučů
Staň se koučem

Články

Podcast komunikační kontexty ve vztahu
Barevná typologie osobnosti
Archetypy a koučink
Staň se koučem
Jak zpracovat strach pomocí koučinku?

YouTube Instagram Facebook Linkedin