Meditace jako účinný nástroj pro klid v duši

Člověk a jeho přirozenost

V dobách, kdy lidé žili v souladu s přírodou, bylo normální vstávat s úsvitem slunka a jít s jeho západem spát. Pracovat na polích, loukách a v lesích i v doprovodu domácích zvířat vytvářelo podmínky pro relaxaci. V podzimních a zimních večerech při drápání peří si naše babičky povídali příběhy a pohádky, a to vše pomáhalo žít v klidu. Naši předci vlastně meditovali, aniž si to uvědomovali. K tomu si budovali i rituály podle svého náboženství. Takže pravidelně navštěvovali mše svaté a hledali útěchu v modlitbách.

Člověk ve 21. století

Dnešní společnost je jiná, ráno rychle vstát, něco sníst, utíkat do školy nebo práce. Celý den vnímat veškeré zprávy a informace, které je potřeba neustále zpracovávat a promptně se rozhodovat. Být na facebooku nebo jiných sociálních sítích, okamžitě přijmout příchozí telefonický hovor a jiné aktivity narušující pozornost jsou běžný standard.

Jaro 2020 dokonce přineslo lidstvu i novou pandemii, s kterou se každý vypořádával svým způsobem. S velkou podporou médii bylo téměř cítit šířící se strach z této nové nepoznané nemoci.  V nových podmínkách najednou rodiče byli odpovědní za výuku svých dětí a kromě vlastních povinností na jejich břemena padla tíha vzdělávání se s vlastními ratolestmi. Každým dnem člověk musel zpracovávat různé nesourodé zprávy a najednou se vynořily obavy z budoucnosti, zejména z možných ekonomických dopadů tzv. „covidového“ období.

meditace a příroda

Zvládání stresu

Člověk je úžasný tvor a dokáže se přizpůsobovat novým životním podmínkám.  Takže i když vnikají nové stresory, existuje i celá řada praktických a účinných aktivit, jak stres zvládnout a tím si zvýšit životní spokojenost. Můžete sportovat, chodit do přírody, popřípadě relaxovat nebo meditovat.

5 cílů, které je možné dosáhnout meditováním:

 Objevit vnitřní svobodu.

✓ Zpracovat stresové situace.

✓ Zvýšit sebevědomí a sebejistotu.

✓ Zlepšit svůj zdravotní stav.

✓ Zvýšit úroveň životní energie.

Co se opravdu děje, když meditujete? S nádechem a výdechem dochází k uklidnění a tělo i mysl se dostává do relaxovaného stavu. Pro uklidnění, relaxaci a odpočinek jsem k tomuto článku připravila i nahrávku, která vás dovede do vaši meditační hladiny alfa. Celá meditace trvá do 23 minut. Přeji vám klid, který se rozhostí ve vašem těle a mysli.

Nahrávka k poslechu. 

Taktéž Vás srdečně zvu na mé kurzy plné empatie a praktických návodů, jak najít svůj klid.  

FacebookSdílet na Facebooku

TwitterSdílet na Twitteru

Máte zájem o mé služby nebo se chcete na něco zeptat? Napište mi!

Jméno a příjmení: *
Telefon:
E-mail: *

Vaše zpráva:

Informace o zpracování osobních údajů zde »

Chcete zdarma získat e-book 3 techniky pro všímavost? Vyplňte tento formulář!

3 techniky pro všímavost

Všechny e-booky »


Objevte vlastní jemnost a sílu!

Profesní růst

Hledáte možnosti zlepšení prožívání profesního života?

Ráda připravím pro vaši organizaci školení na míru v oblasti leadershipu.

 

Potenciál

Chcete objevit a naplno využívat klíč k svému potenciálu?

Najděte svou stezku poznání v průběhu osobního koučinku.

 

Společná řeč

Máte zájem porozumět svým blízkým
a jejich potřebám?

Objevte cestu z labyrintu nedorozumění s využitím funkční komunikace.

Semináře

Antistres
Řeč emocí
Intuice
Harmonizace čaker
Meditace všímavosti
Sebepoznání pro ženy
Osobní talent a klíč k potenciálu
Zlepši svůj život
Mluvíme a nasloucháme
Síla a jemnost ženy
Obraz života
Jak formulovat zpětnou vazbu
Smysluplný dialog
Koučovací karty v praxi
Proběhlé semináře

Informace

Reference
Kontakty
Mé vzdělání
Ceník
Všeobecné obchodní podmínky
Ochrana osobních údajů
Mapa stránek

Služby

Osobní koučink
Vztahový koučink
Výcvik koučů

Články

Emoční inteligence na příbězích koučky
Koučink s Jankou
Rozhoduj se jako král nebo královna
Empatie a soucit
Kouč Brno

YouTube Instagram Facebook Linkedin