Odfoukni stres

Co je součástí našeho života, co nám vždy zaručí ukotvení do klidu a máme to zadarmo?

Je to dech, jeho přirozenost a schopnost okamžitého odstresování.

V tomto článku vám představuji dvě dechové velmi krátké a účinné techniky. Techniky si zařaďte do svého běžného života a udělejte si z nich denní rituál. Skvělé přínosy dosáhnete pro uklidnění se v jakékoliv situaci, když tento rituál budete dělat dvakrát za den.

První dechové cvičení je vhodné trénovat, když prožíváte klid a pohodu.

 Pohodlně se posaďte a záda mějte vzpřímená a uvolněná. Sedíte důstojně a pohodlně. Ruce si můžete založit za hlavu, tím vytváříte více prostoru pro proniknutí dechu až do břicha.

✓ Věnujte svoji pozornost dechu a jeho plynulosti a nadechujte se na délku počítání do čtyř.

✓ Dech nezadržujte a vnímejte jeho hloubku a plynulost.

✓ Po nádechu přirozeně následuje výdech, který je dvakrát delší než nádech, čili s počítáním do osmi.

✓ Praktikujte tak dlouho, až ucítíte klid a uvolnění.

Pro posílení daného účinku si představujte, jak při každém nádechu vdechujete klid a harmonii a vydechujte klid a uvolnění.

Když umíte pracovat se svým dechem na vědomé úrovni, může vám to pomoci pro okamžité zvládnutí stresu za jakýchkoliv podmínek. Prostě si jenom vzpomenout na svůj dech a s využitím nacvičeného rituálu se spojit s dechem i při prožívání obtížných situací.

Druhé dechové cvičení vám pomůže přenést se do přítomného okamžiku a uvědomovat si prožívané emoce.

✓ Sedněte si a ujistěte se, že jste v bezpečí. Otevřete svá ústa a začněte se pomalu a hluboce nadechovat ústy. Nádech je hluboký, pomalý a plynulý.

✓ Nadechujte se co nejvíce, tak, jak je to jenom pro vás možné a uvědomujte si otvírání hrudníku do jeho úplného otevření se a naplnění vzduchem.

✓ Po nádechu následuje hluboký a uvolněný výdech ústy. Vydechujte o jednu vteřinku déle než trval nádech.

✓ Celý proces nádechu a výdechu opakujte po dobu jedné minuty. V případě jakéhokoliv tělesného dis-komfortu, jako je např. závrať, cvičení ukončete a dýchejte svým normálním tempem.

Dýchaní pro zpracování stresu a emocí hraje významnou a nenahraditelnou roli. Funguje zcela přirozeně. Bohužel v dnešním civilizovaném světe se nám stalo, že se neumíme s dechem spojit, a proto je dobré se znovu dostat do cviku. Budete-li se těmto dechovým cvičením věnovat pravidelně, naučíte se odstresovat podle potřeby.

Více praktických technik se můžete naučit na semináři

FacebookSdílet na Facebooku

TwitterSdílet na Twitteru

Máte zájem o mé služby nebo se chcete na něco zeptat? Napište mi!

Jméno a příjmení: *
Telefon:
E-mail: *

Vaše zpráva:

Informace o zpracování osobních údajů zde »

Chcete zdarma získat e-book 3 techniky pro všímavost? Vyplňte tento formulář!

3 techniky pro všímavost

Všechny e-booky »


Objevte vlastní jemnost a sílu!

Profesní růst

Hledáte možnosti zlepšení prožívání profesního života?

Ráda připravím pro vaši organizaci školení na míru v oblasti leadershipu.

 

Potenciál

Chcete objevit a naplno využívat klíč k svému potenciálu?

Najděte svou stezku poznání v průběhu osobního koučinku.

 

Společná řeč

Máte zájem porozumět svým blízkým
a jejich potřebám?

Objevte cestu z labyrintu nedorozumění s využitím funkční komunikace.

Semináře

Antistres
Řeč emocí
Intuice
Harmonizace čaker
Meditace všímavosti
Sebepoznání pro ženy
Osobní talent a klíč k potenciálu
Zlepši svůj život
Mluvíme a nasloucháme
Síla a jemnost ženy
Obraz života
Jak formulovat zpětnou vazbu
Smysluplný dialog
Koučovací karty v praxi
Proběhlé semináře

Informace

Reference
Kontakty
Mé vzdělání
Ceník
Všeobecné obchodní podmínky
Ochrana osobních údajů
Mapa stránek

Služby

Osobní koučink
Vztahový koučink
Výcvik koučů

Články

Emoční inteligence na příbězích koučky
Koučink s Jankou
Rozhoduj se jako král nebo královna
Empatie a soucit
Kouč Brno

YouTube Instagram Facebook Linkedin