Odfoukni stres

Co je součástí našeho života, co nám vždy zaručí ukotvení do klidu a máme to zadarmo?

Je to dech, jeho přirozenost a schopnost okamžitého odstresování.

V tomto článku vám představuji dvě dechové velmi krátké a účinné techniky. Techniky si zařaďte do svého běžného života a udělejte si z nich denní rituál. Skvělé přínosy dosáhnete pro uklidnění se v jakékoliv situaci, když tento rituál budete dělat dvakrát za den.

První dechové cvičení je vhodné trénovat, když prožíváte klid a pohodu.

 Pohodlně se posaďte a záda mějte vzpřímená a uvolněná. Sedíte důstojně a pohodlně. Ruce si můžete založit za hlavu, tím vytváříte více prostoru pro proniknutí dechu až do břicha.

✓ Věnujte svoji pozornost dechu a jeho plynulosti a nadechujte se na délku počítání do čtyř.

✓ Dech nezadržujte a vnímejte jeho hloubku a plynulost.

✓ Po nádechu přirozeně následuje výdech, který je dvakrát delší než nádech, čili s počítáním do osmi.

✓ Praktikujte tak dlouho, až ucítíte klid a uvolnění.

Pro posílení daného účinku si představujte, jak při každém nádechu vdechujete klid a harmonii a vydechujte klid a uvolnění.

Když umíte pracovat se svým dechem na vědomé úrovni, může vám to pomoci pro okamžité zvládnutí stresu za jakýchkoliv podmínek. Prostě si jenom vzpomenout na svůj dech a s využitím nacvičeného rituálu se spojit s dechem i při prožívání obtížných situací.

Druhé dechové cvičení vám pomůže přenést se do přítomného okamžiku a uvědomovat si prožívané emoce.

✓ Sedněte si a ujistěte se, že jste v bezpečí. Otevřete svá ústa a začněte se pomalu a hluboce nadechovat ústy. Nádech je hluboký, pomalý a plynulý.

✓ Nadechujte se co nejvíce, tak, jak je to jenom pro vás možné a uvědomujte si otvírání hrudníku do jeho úplného otevření se a naplnění vzduchem.

✓ Po nádechu následuje hluboký a uvolněný výdech ústy. Vydechujte o jednu vteřinku déle než trval nádech.

✓ Celý proces nádechu a výdechu opakujte po dobu jedné minuty. V případě jakéhokoliv tělesného dis-komfortu, jako je např. závrať, cvičení ukončete a dýchejte svým normálním tempem.

Dýchaní pro zpracování stresu a emocí hraje významnou a nenahraditelnou roli. Funguje zcela přirozeně. Bohužel v dnešním civilizovaném světe se nám stalo, že se neumíme s dechem spojit, a proto je dobré se znovu dostat do cviku. Budete-li se těmto dechovým cvičením věnovat pravidelně, naučíte se odstresovat podle potřeby.

Více praktických technik se můžete naučit na semináři

FacebookSdílet na Facebooku

TwitterSdílet na Twitteru

Máte zájem o mé služby nebo se chcete na něco zeptat? Napište mi!

Jméno a příjmení: *
Telefon:
E-mail: *

Vaše zpráva:

Informace o zpracování osobních údajů zde »

Chcete zdarma získat e-book Harmonizace čaker? Vyplňte tento formulář!

Harmonizace čaker

Všechny e-booky »


Objevte vlastní jemnost a sílu!

Profesní růst

Hledáte možnosti zlepšení prožívání profesního života?

Ráda připravím pro vaši organizaci školení na míru v oblasti leadershipu.

 

Potenciál

Chcete objevit a naplno využívat klíč k svému potenciálu?

Najděte svou stezku poznání v průběhu osobního koučinku.

 

Společná řeč

Máte zájem porozumět svým blízkým
a jejich potřebám?

Objevte cestu z labyrintu nedorozumění s využitím funkční komunikace.

Semináře

Antistres
Řeč emocí
Intuice
Harmonizace čaker
Meditace všímavosti a životní hodnoty
Sebepoznání pro ženy
Osobní talent a klíč k svému potenciálu
Zlepši svůj život
Mluvíme, nasloucháme a rozumíme si
Síla a jemnost ženy
Obraz života
Jak správně formulovat zpětnou vazbu
Proběhlé semináře

Informace

Osobní koučink
Kontakty
Mé vzdělání
Ceník
Všeobecné obchodní podmínky
Ochrana osobních údajů
Mapa stránek

Články

3 užitečné tipy k sebelásce
Koučink pro covidové období
Archetypy, kde hlavní roli hraje závislost nebo poslušnost.
Jakým způsobem je možné používat otázku?
Fobie ze schopnosti milovat sebe

YouTube Instagram Facebook Linkedin